torsdag 15 januari 2009

VALPEN BLIR KVAR ETT TAG TILL

Igår så skulle jag besiktiga valpar, då en av valparna skulle till Danmark idag. Men eftersom någon dåre hade släppt ut Hjortar i Slottskogen så fick "våran" veterinär rycka ut och hjälpa till! Tanken var att jag skulle kunna komma till honom på kvällen istället. Jag ringde, ringde och ringde men ingen svarade!

Idag kl 08:00 ringde jag honom igen, då de från Danmark skulle komma på förmiddagen. Han svarade (äntligen) men han hade inte tid att besikta valpar idag heller :-( Han var fortfarande inne i Göteborg och höll på med dessa Hjortar. Fick ringa till Damnark (08:05) och be om ursäkt men att det inte skulle fungera att leverera valpen idag. Jag förstår att de blev både besvikna & frustrerade. Men det var VERKLIGEN jag också.

Tänk, bara för att någon hade släppt ut Hjortar i Göteborg, så blev en valpköpare besviken i Danmark. Att det kan bli en sådan kedjereaktion.

Jag har gjort vad jag har kunnat och nu har vi flyttat fram leveransen några dagar, och hoppas på bättre tur nästa gång. Till dig i Danmark, - Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att det blev som det blev. Jag hoppas att du förstår.

Inga kommentarer: