måndag 29 december 2008

DYRA IMPULS KÖP!

Idag var en tidig morgon då vi skulle vara med min yngsta dotter på ett möte i Uddevalla. Mötet gick toppen och medans vi var på mötet så åkte Per till Torp Köpcentrum och shoppade loss lite.

Efter att vi var klara med både möte och Torp, så åkte vi till Häromi som inte ligger så himla långt därifrån. De har en butik på Tjörn i ett litet samhälle som heter Rönnäng. Häromi känner de flesta till som ställer ut sina hundar, då de ofta är där och säljer hundsaker till bra priser. http://www.haromi.se/

Men när man går och tittar på ett sådant ställe så hittar man massor. Det blir uttryck som:
- Åh, en sån har jag alltid velat ha.
- Vi skulle behöva en ny sån här.
- Denna måste jag köpa då jag tappat bort min.
- En sådan här till skadar ju inte, alltid bra att ha två!
- Valparna är ju så stora nu, tror du inte de skulle bli glada om de fick en sån här!?
OSV....

Peter som jobbar på Häromi fick hjälpa oss, han hämtade en palllyftare så att vi fick med oss allt. *ler* Vi tänkte att det är lika bra att passa på så slipper vi detta när det är MYDOG. Då har vi ju våra hundar med oss också. Men alla som brukar handla av Häromi vet att de har vettiga priser på sina saker. Men oj, det blev dyrt!! Men som jag brukar skoja med att säga, DET KOSTAR ATT LIGGA PÅ TOPP!

Nu har jag och Per precis kört ett race med att städa hos valparna. Så nu är det rent, lungt och skönt. Skall lägga mig en stund på soffan och bara slappa, för imorgon skall jag bada ett gäng skitiga hundar.